Billetnet
FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Som en hjælp vil vi her i vores FAQ (ofte stillede spørgsmål) forsøge at besvare en stor del af de spørgsmål, du måtte have som billetkøber. Du kan blandt andet læse om oprettelse af en profil på Billetnet.dk, levering, priskategorier, gavekort, bortkomne billetter og meget mere.

Hvordan bruger jeg søgefeltet?
For at bruge søgefeltet øverst på siden skal du indtaste titlen på det ønskede arrangement og klikke på den røde knap, "Søg", som er placeret til højre for søgeordet. I søgefeltet kan du både søge på en kunstner, en titel, et spillested eller lignende. Du kan indtaste ét eller flere søgeord - fx "Skatteøen" eller "Crazy for You".

Hvordan tilmelder eller afmelder jeg nyhedsbrevet?
Når du har oprettet en profil, kan du til- og afmelde dig Billetnets elektroniske nyhedsbrev, Billetnyt. Modtager du allerede vores nyhedsbrev, kan du - såfremt du ikke ønsker at modtage det - afmelde dig Billetnyt ved at logge ind på "Min profil", klikke på "Nyhedsbrev" og fjerne krydset under Billetnyt. Klik dernæst på "Opdater" for at gemme ændringen.

Hvordan opretter jeg en Billetnet-profil?
For at købe billetter på Billetnet.dk er det nødvendigt at oprette en profil. Klik på "Opret profil" øverst til højre og udfyld de obligatoriske felter i skemaet. Når du har oprettet en profil, bliver du automatisk logget ind, og du kan nu fremover købe billetter ved at logge ind med din e-mail samt det password, du valgte ved oprettelsen. Med en profil kan du hurtigere bestille og købe billetter på sitet, fordi du har indtastet dine oplysninger på forhånd. Du kan både oprette en profil på forhånd eller i forbindelse med købet.

Vil du foretage ændringer i din profil, skal du blot logge på med din e-mail og password. Herefter kommer du ind på "Min profil" og kan klikke på ""Rediger profil".

Behøver at jeg at oprette en profil?
For at købe billetter på Billetnet.dk er det nødvendigt at oprette en profil, da vi behøver dine kontaktoplysninger til fremsendelse af billetter, hvis vi skal kontakte dig i forbindelse med ændring af et arrangement eller lignende. Klik på "Opret profil" og udfyld de obligatoriske felter i skemaet med kontaktoplysninger som bl.a. din e-mail, navn, adresse og telefonnummer. Når du har oprettet en profil, bliver du automatisk logget ind, og du kan nu fremover købe billetter ved at logge ind med din e-mail samt det password, du lavede ved oprettelsen.

Det er vigtigt, at du oplyser en gyldig e-mail. E-mailen er din sikkerhed for, at bestillingen er registreret. Det er specielt vigtigt, hvis du køber billetter med leveringsmetoden, TicketFast, da disse billetter bliver leveret til dig pr. e-mail.

Du kan læse mere om Billetnets politik for behandling af personoplysninger her.

Hvordan køber jeg billetter?
Billetnet har gjort det nemt at købe billetter her på siden. Sådan gør du:

  • Find det ønskede arrangement via søgefunktionen øverst på siden eller ved at vælge en kategori.
  • Klik på "Køb billetter eller læs mere" for at komme ind til selve købssiden.
  • Vælg antal billetter og prisniveau og klik på "Find billetter" eller brug den interaktive salsplan, hvis denne er tilgængelig, til at vælge de ønskede pladser.
  • Tryk på knappen, "Find billetter", og Billetnet finder nu ledige pladser inden for de valgte kriterier
  • Bestillingen vil nu blive vist på skærmen, og du har 15 minutter til at bekræfte denne. Kontroller venligst dine pladser samt din bestilling. Bekræfter du ikke bestillingen inden for de 15 minutter, vil den blive slettet
  • Herefter logger du ind på din profil på Billetnet.dk - eller opretter en profil, såfremt det er første gang, du køber billetter på Billetnet.dk.
  • Vælg derefter leveringsmetode, indtast betalingsoplysninger og godkend retningslinjerne for køb. Når du har indtastet alle oplysninger, vil knappen "Bekræft køb" nederst på siden blive rød. Når du klikker på den, vil købet blive gennemført, og pengene bliver trukket på din konto
  • Din ordre er gennemført, når du ser en bekræftelse på skærmbilledet. Efterfølgende sender vi også en bekræftelse til din e-mailadresse.

Hvad er priskategorier?
Når du skal vælge billetter til fx en koncert eller en teaterforestilling, vil du ofte opleve, at du kan vælge mellem billetter i forskellige priskategorier. Disse priskatagorier er bestemt af arrangøren. Bemærk venligst, at der i nogle tilfælde kan stå, at pladserne er med "evt. begrænset udsyn".

Hvordan køber jeg et gavekort?
Du kan købe et Billetnet gavekort ved at klikke på "Gavekort" på forsiden af Billetnet.dk. Der findes to typer gavekort: Ét, du kan modtage med posten, som er i samme materiale og har samme størrelse som et kreditkort og ét, som du eller din ønskede modtager vil få via en e-mail og selv kan printe.
Inde på selve gavekort-forsiden vil du se nogle forskellige muligheder for yderligere information som fx gavekort til virksomheder, retningslinjer for gavekort, gavekort-sidens egen FAQ (ofte stillede spørgsmål) og meget mere. Læs mere her.

Hvordan bruger jeg mit gavekort?
Billetnets "nye" fysiske gavekort med pin-kode og kortnummer samt det elektroniske gavekort (sendt via e-mail) kan du indløse på Billetnet.dk eller ved at kontakte os på tlf. 70 15 65 65. Billetnets "gamle" blå billet-gavekort kan du indløse på alle Billetnet-salgssteder i forbindelse med køb af billetter. Hvis du ringer til Billetnet Servicecenter på tlf. 70 15 65 65 og køber billetter, kan du også her indløse dit "gamle" gavekort, så længe den totale billetpris overstiger gavekortets værdi.

Ved køb af billetter på Billetnet.dk kan du, efter købet af billetter, scanne gavekortet ind og sende det til webmaster@billetnet.dk sammen med dit reg.- og kontonummer samt ordrenummeret på de billetter, du har købt. Så vil vi overføre beløbet til din konto. Bemærk venligst, at det ikke muligt at bruge eller forlænge et gavekort med overskredet udløbsdato.

Kan jeg bruge mit gavekort med overskredet udløbsdato?
Det er ikke muligt at bruge eller forlænge et gavekort med overskredet udløbsdato. Billetnet følger de regler for gavekort, som du kan læse mere om her.

På Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside finder du desuden gode råd om brug af gavekort. Læs mere her.

Hvad er TicketFast?
TicketFast er den enkleste måde at købe billetter på. Ved at benytte TicketFast som leveringsmetode modtager du dine billetter via e-mail med det samme og kan skrive dem ud når som helst forud for arrangementet.
Læs mere mere om TicketFast-billetter her.

Kan jeg afbestille mine billetter eller få dem refunderet?
Et billetkøb er bindende, og det er derfor ikke muligt at få refunderet billetter. Du kan læse mere om retningslinjerne for køb her.
Hvis du har købt en billetforsikring i forbindelse med dit billetkøb, kan du kontakte Falck TravelCare via assistance@falcktravelcare.dk eller på tlf. 70 25 04 05 for yderligere information eller spørgsmål.

Kan jeg bytte mine billetter til en anden forestilling eller dag?
Købte billetter kan ikke byttes eller refunderes.
I henhold til Lov om visse forbrugeraftaler § 17 stk. 2 jf. § 9 stk. 2 nr. 2a er køb af billetter ikke omfattet fortrydelsesretten.

Mine billetter skulle sendes med posten, men jeg har ikke modtaget dem. Hvad gør jeg?
Har du ikke modtaget dine billetter med posten, vil vi bede dig kontakte Billetnet Servicecenter på tlf. 70 15 65 65.

Jeg kan ikke finde mine TicketFast-billetter, hvad gør jeg?
Har du mistet din TicketFast-billetter, vil vi bede dig kontakte vores Servicecenter via e-mail, webmaster@billetnet.dk eller pr. telefon, 70 15 6565, og så hjælper vi dig. Du har desuden mulighed for at hente dine billetter ved at logge på din profil. Her ligger alle dine ordrer, og du kan printe dine TicketFast-billetter herfra. Læs yderligere om Ticketfast-billetter.

Jeg har købt en billetforsikring i forbindelse med billetkøbet. Hvad dækker den?
Du kan læse om forsikringen, hvad den dækker samt forsikringsvilkår her. Har du en generel forespørgsel eller en forespørgsel vedrørende et krav, kontakt da venligst vores forhandler, Falck TravelCare, via assistance@falcktravelcare.dk eller på tlf. 70 25 04 05.

Vi er en virksomhed, som ønsker at købe billetter og betale via faktura. Kan vi det?
For billetkøb betalt enten via faktura eller EAN-nummer, beder vi dig kontakte vores Erhvervsservice på tlf. 70 25 65 85 mandag til fredag kl. 10-16 eller på erhvervsservice@billetnet.dk.

Hvordan køber jeg handicap-/kørestolspladser?
Det er muligt at købe kørestolspladser til de fleste arrangementer. Disse billetter kan du købe ved at kontakte Billetnets Servicecenter på tlf. 70 15 65 65.

Hvad er gebyrer?
Du kan læse alt om Billetnets gebyrer her.

Hvorfor bliver gebyret ikke refunderet ved aflysning af et arrangement?
Købte billetter refunderes som udgangspunkt og udelukkende i tilfælde af aflysning. Billetter refunderes, som udgangspunkt, altid til billetkøber. Som billetformidler hæfter Billetnet ikke for tilbagebetaling i forbindelse med en aflysning. Billetnet søger kontraktuelt at sikre, at arrangører refunderer billetkøbesummerne i tilfælde af aflysninger, men vi kan ikke påtage os noget forretningsmæssigt ansvar herfor.

Bemærk venligst, at gebyrer, tillæg samt eventuelle forsendelsesomkostninger ikke refunderes.

Refundering:
Er dine billetter købt med kreditkort på Billetnet.dk eller pr. telefon, vil billetprisen automatisk blive tilbageført til din konto. Hvis dine billetter er helt eller delvist betalt med gavekort, skal du skrive en mail til webmaster@billetnet.dk og oplyse dit registrerings- og kontonummer samt ordrenummeret på dine billetter.
Er billetterne købt på et Billetnet-salgssted, kan du få billetterne refunderet på et Billetnet-salgssted eller sende billetter samt bankdetaljer til: BILLETnet A/S, Hvidkildevej 64, 2400 Kbh. NV, att.: Kundeservice. Vi vil herefter refundere billetprisen til din konto, når vi har modtaget dine købte billetter.

Kan man få børne-, studie- eller pensionistrabat?
Ved nogle arrangementer vil det være muligt at få en af ovenstående rabattyper i forbindelse med køb af billetter. Hvis dette er tilfældet, vil du blive gjort opmærksom på det under købsprocessen på Billetnet.dk. Har du spørgsmål eller tvivl i forhold til rabat på billetter, er du velkommen til at kontakte vores Servicecenter på tlf. 70 15 65 65.

Mine billetter er blevet væk, hvad gør jeg?
Billetnet vil som en service i forbindelse med langt de fleste arrangementer være i stand til at udstede erstatningsbilletter, såfremt dine fysiske billetter ikke kommer frem, bortkommer eller er blevet beskadiget. Kontakt venligst vores Servicecenter på tlf. 70 15 65 65, såfremt du har behov for at få dine billetter erstattet. Det koster billetgebyret pr. billet + 50 kr. i administrationsomkostninger. Ved udstedelse af erstatningsbilletter ugyldiggøres de oprindelige billetter. Når en udskrivning af erstatningsbilletter er gennemført, vil det ikke være muligt at fortryde ordren.

Hvordan fungerer ventelisten?
Når du skriver dig på en venteliste, tilmelder du dig muligheden for at blive kontaktet i tilfældet af, at der bliver frigivet billetter eller sat flere billetter i salg. Du kan ikke selv tjekke ventelisten eller hvor i "køen", du er placeret, men Billetnet (eller arrangøren) vil i denne situation kontakte dig pr. e-mail med tilbud om køb af billetter.

Bemærk! Tilmelding til ventelisten forpligter dig ikke til at købe billetter. Der er udelukkende tale om et tilbud. Tilmelding til ventelisten er ikke en garanti for at få billetter eller tilbud om køb af billetter - uanset tidspunktet for tilmeldingen. Billetter kan blive frigivet på spillestedet på selve koncertdagen.

Hvem kontakter jeg, hvis jeg ønsker klage?
Ønsker du at klage over et billetkøb, er du velkommen til at sende os en e-mail. Skriv til webmaster@billetnet.dk. Omhandler klagen ikke selve billetkøbet men derimod et arrangement, vil det være arrangøren, du skal rette henvendelse til.

Kan jeg forære mine billetter til en ven?
Selvom dit navn er angivet på billetterne, kan de godt benyttes af andre end dig selv. I enkelte tilfælde er billetterne personlige. I så fald vil dette fremgå, når du køber billetten.

Jeg har købt min billet på Den blå Avis. Kan du sige mig, om min billet er gyldig eller om den er falsk?
Vi kan desværre ikke hjælpe dig med at verificere ægtheden af billetter, som er købt andetsteds - dvs. hvis billetterne er købt på Dba.dk, af venner og bekendte eller lignende. Derfor vil vi råde dig til altid at købe dine billetter via den officielle billetformidler. Faktum er, at du i disse tilfælde aldrig kan være sikker på billettens gyldighed.
Du kan læse mere om billetsvindel på Billetnets egen hjemmeside her.

Hvorfor er der reklamer på TicketFast-billetterne?
TicketFast er et medie ligesom Internet, TV og radio - derfor de tilhørende annoncer. TicketFast er naturligvis en valgfri leveringsform, som du har mulighed for at fravælge. Du kan i stedet vælge at købe billetterne på et salgsted eller få dem tilsendt med posten. Vi gør opmærksom på, at farveprint ikke er påkrævet og en billet printet i sort/hvid er lige så funktionel. Ydermere er du velkommen til at printe billetterne på hver side af det samme stykke papir og derved spare papir.

Hvorfor skal jeg oplyse kortnummer og kontrolcifre?
For at kunne gennemføre din betaling på Billetnet.dk eller pr. telefon hos Billetnet Servicecenter er det nødvendigt, at du oplyser kortnummer, udløbsdato og kontrolcifre på dit betalingskort. Uden disse oplysninger har Billetnet ikke mulighed for at gennemføre et køb med dit kreditkort. Dine kortoplysningerne krypteres efterfølgende, så de ikke kan misbruges.

Hvad er Platinum-billetter?
Platinum-billetter giver fans mulighed for at købe de bedst ledige pladser til et arrangement. Prisen på Platinum-billetterne er dynamisk - det vil sige tilpasset udbud og efterspørgsel, så den afspejler den reelle markedsværdi. Prisen kan altså variere (gå op og ned) fra time til time og dag til dag. Læs meget mere om Platinum-billetter her.

Hvorfor kan jeg ikke vælge specifikke pladser til alle arrangementer?
Det er op til den enkelte arrangør, om det skal være muligt at vælge specifikke pladser til et arrangement. I de tilfælde, hvor der ikke er en salsplan på arrangementet, er det i stedet muligt at vælge "Bedst ledige"-pladser inden for de forskellige priskategorier og evt. også indenfor sektioner.

Hvad betyder "kun direkte salg"?
Det betyder, at der ikke er reservationsmulighed på arrangementet. Pr. 1. september 2011 vil langt de fleste arrangementer ikke have reservationsmulighed.

Hvilke betalingskort kan jeg betale med på Billetnet.dk?

Vi modtager følgende kort:
  • Dankort
  • VISA/Dankort
  • VISA
  • VISA Electron
  • VISA (udstedt i udlandet)
  • Eurocard/Mastercard
  • Eurocard/Mastercard (udstedt i udlandet)
  • Diners Club
  • Diners Club (udstedt i udlandet)
  • American Express
Bemærk at Billetnet benytter 3D Secure, dvs. Verified by VISA på udenlandske VISA-kort samt MasterCard Secure Code på alle Mastercard. Du kan læse mere om 3D Secure hos PBS. Hvis du ikke har oprettet en Verified by VISA-kode eller en Mastercard Secure Code før dit køb, kan du opleve, at du bliver bedt om at oprette denne, før du kan gennemføre dit køb på Billetnet.dk. I forbindelsen med oprettelsen kan du blive bedt om at oplyse udløbsdato, kontrolcifre samt eventuelt de fire sidste cifre i dit cpr-nummer.

Læs mere om forløbet hos PBS. Se også spørgsmål og svar fra PBS.

Læs mere:


Ubesvarede spørgsmål
Hvis du har spørgsmål, som du ikke føler, du fik svar på i denne FAQ, er du altid velkommen til at kontakte os.

Tilbage til toppen
Chat
Chatten er, som udgangspunkt, åben
på hverdage mellem 10.00 og 16.00.
Chatten kan være lukket under større
salg og i andre meget travle perioder.